Skip to content

4. april 2011

Del II – Twitter som kommunikationsværktøj

af Lotusdk

Del II – Twitter som kommunikationsværktøj

For Jer, der deltog på Lotusphere Comes to You, enten i Århus eller København, var det muligt undervejs at tweete om jeres holdninger til de forskellige sessions med brug af #lctydk – og måske nogle af Jer, som ikke deltog, fulgte med i de mange updates omkring eventet over Twitter?

 

Twitter er et værktøj, som kan hjælpe virksomheder med at komme i forbindelse med og komme tættere på deres kunder, business partnere og hinanden. Virksomheden kan hurtigt dele informationer med personer der er interesseret i virksomheden, få direkte feedback, svare på spørgsmål og respondere på kritik. Omvendt kan virksomheden også følge med i, hvad andre mener om produkter, services eller for eksempel events så som LCTY.

 

Her er et eksempel:

image

 

Efter et oplæg omkring Social Business af Asger Klindt havde Lars Olufsen aka. Olufsphere et spørgsmål omkring, hvordan man gør sin interne virksomhedskultur mere ‘social’. Mona fra LotusDK svarede hurtigt tilbage:

image

Det var blot ét af eksemplerne fra dagen, som viser hvor hurtig en virksomhed kan svare tilbage på spørgsmål og dermed blive mere ‘tingængelig’ og hjælpsom. Se selv flere eksempler på Twitter.

 

/Anne Sofie

Read more from Andet

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: