Skip to content

4. april 2011

Del III – Hvorfor ikke mere software som giver ‘Twitter fordele’?

af Lotusdk

Del III – Hvorfor ikke mere software som giver ‘Twitter fordele’?

Når vi nu har snakket om alle de fordele, der er ved brug af denne form for kommunikationsvej, kunne man så ikke med fordel også bruge dette til den mere interne kommunikation?

Grunden til dette spørgsmål er jo, at ligesom for Facebooks vedkommende er det ikke sikkert, at man nødvendigvis vil dele ”alt” med hele den undrende omverden. Omvendt er der også internt i virksomheden behov for en tilsvarende enkel kommunikationsvej, hvor denne form for korte tweets er en god metode.

Så i relation til mit arbejde bruger jeg Lotus Connections. Der er der nemlig også mulighed for at bruge samme metoder – her hedder det blot Status Updates og der er lavet plads til lidt mere end 140 tegn. For mit vedkommende er dette blevet indarbejdet som en del af min daglige rutine at både fortælle og følge med i disse opdateringer.

Kort eksempel:

image

Det gør jeg af mange grunde:

  • Jeg fortæller hvad jeg laver / tænker på – og får faktisk både tilbagemelding og inspiration fra mine kollegaer.
  • Jeg kan se, hvad mine kollegaer / venner laver – og byder ind med forslag og kommentarer.
  • Jeg får en fornemmelse af ”hvad der rør sig” – hvad er generelt i fokus?
  • Jeg får et bud på artikler, websites med mere der kan være interessante og relevante for mig. Vi er jo mange, der på denne måde får en

Dette er for mig en del af turen fra ”Need-to-Know´” til ”Need-to-Share” idet det øger den sociale kapital både i virksomheden og for mig personligt.

/BO

Skriv et svar

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

