Skip to content

4. maj 2011

4

Er din laptop langsom…?

af aholmpetersen

Fik langt om længe taget mig sammen til at kontakte vores helpdesk for at beklage mig over  min Lenovo X200’s langsomme tempo.  Efter kort troubleshooting har den nu fået helt nyt liv.

Det viser sig, at der er en fejl i Power Manager softwaren som får min laptop til at køre med 1/3 kraft selvom den er sat til Maximum Performance. Dette fremgår bl.a. når man kigger på clock frekvensen i System Properties. Her fremgår det, at den kører 789Mhz.

Løsningen er nem. Åbn Power Manager…

Skru ned for performance, og skru derefter op igen. Herefter kører maskinen med fuld clock frekvens.

Ved hurtigt tjek med min sidemand (kvinde) viste samme problem at gøre sig gældende på hendes Lenovo T400.

Min laptop er nu blevet 3 gange hurtigere, og jeg forventer naturligvis nu at kunne holde fyraften inden frokost😉.

Det var dagens nørd-tip fra en Lotus sælger. Giv gerne en kommentar på dette blogindlæg, hvis du oplever samme problem på din egen laptop.

/Anders Holm Petersen

4 kommentarer Post a comment
  1. Mona
    May 4 2011

    Tak Anders – det var et rigtigt godt nørdindlæg fra en sælgere – og jeg har ligesom du levet med en sløj PC i alt for lang tid …..
    Så TAK!
    Ved ikke om det samme tips fungere når man bruger andre styresystem (Vista, Windows 7) – men det må jo komme an på en prøve

    Svar
  2. Sune Lindholdt
    May 5 2011

    Tak Anders. Min laptop kunne kun blive halvanden gange hurtigere, men det betyder forhåbentlig, at jeg så kan holde fyraften når jeg egentlig burde.

    Tak!

    Svar
  3. Andreas
    May 18 2011

    Hej,

    Når jeg åbner Power Manager, kan jeg ikke finde den menu, hvor man kan administrer “Power Use” – der er kun menuerne “Power Scheme”, “Global Power Settings” og “Battery Information”. Er det fordi jeg har en anden version af Power Manager eller kigger jeg det forkerte sted?

    Svar
    • Mona
      May 18 2011

      Du har måske en nyere version af Power Manager – eller en anden windows version. Hvilket styresystem har du?

      Svar

Skriv et svar

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

