Skip to content

5. maj 2011

Videndeling og læring om sociale medier

af Lotusdk

Hvorfor er det nu, at vi skal bruge så meget tid på sociale medier i dag og hvor stor en forskel kan de egentlig gøre for forretningen? På Twitter læste jeg imorges at McKinsey & Company har foretaget en undersøgelse der viser, at 9 ud af 10 virksomheder der bruger web 2.0 har målbare effekter:

http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/socialbusiness/overview/

Her i Lotus vil vi også gerne være med langt fremme når det gælder om at ‘være sociale’. Derfor deltog jeg i tirsdags i VidenDanmarks nye videngruppe om sociale medier, som netop har skudt møderækken igang. På mødet deltog folk fra store og små organisationer, som alle havde en fælles faglig interesse for sociale medier.

Konsulent Christian buch Iversen fra Webfuture gav en introduktion til det sociale medie landskab og tegnede et overordnet billede af sociale medier i forhold til innovation, læring og videndeling.

Videngruppen om sociale medier er blot én ud af mange grupper i VidenDanmark og kan helt sikkert anbefales til virksomheder, som gerne vil igang med at Get Social. Do Business. På møderne i 2011 vil Christian stå for fagligt input om blandt andet kollaborative videndelingsplatforme, intern brug af sociale medier, overvågning af de sociale medier etc. mens deltagerne står for livlig debat, videndeling og læring virksomhederne imellem.

Se de forskellige medlemsskaber på: VidenDanmarks hjemmeside

/Anne Sofie Dierking

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: