Skip to content

19. maj 2011

IBM Sametime 8.5.2 er annonceret!

af bofalkenberg

Så kom den længede ventede annoncering af IBM Sametime 8.5.2 !

Den blev annonceret i går via Live Stream sammen med en række andre ting. Jeg fulgte selv med via min iPad og fik den vej rundt både vist video og lyd – og bare rolig, jeg var med i bilen, det var ikke mens jeg sad bag rattet.

Her er linket, hvis du selv vil se:

http://www-01.ibm.com/software/lotus/socialcollaboration/

Kort opsummering – det vi fik i denne annoncering var en mange spændende ting  – her er bare nogle af dem, jeg har gået og ventet på:

1) Brug af Audio og Video i browser møder, så vi nu har endnu nemmere ved at deltage i møder – det kræver kun en browser.

2) NAT understøttelse (altså Network Address Translation) så det bliver nemmere i internet sammenhænge…

3) Styring af båndbredde – netop i relation til elementer som audio og video

4) En IBM Sametime klient til min Android telefon🙂

5) En ny, enklere IBM Sametime Unified Telephony 8.5.2 til lettere brug i Unified Communication and Collaboration.

Naturligvis er der sket meget mere, så derfor er her link til selve annonceringerne:

IBM Sametime 8.5.2 og IBM Sametime Unified Telephony 8.5.2

Selve koden kommer så den 10. juni, så nu ved jeg, hvad jeg skal lave den dag!

Vi kommer naturligvis til at fortælle meget mere om dette – og det vil vi også fortælle om her. Dette er bare en appetitvækker til den forlængede week-end😉

/Bo Falkenberg

Read more from Andet

Skriv et svar

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

