Skip to content

8. juni 2011

The Social action – UC2 / Sametime

af boholtemann

Ingen tvivl  – social networking / collaboration er på top over forretningsinitiativer til at sikre productivitet i virksomhederne – og indenfor Unified communication er Social collaboration en ny vægtet spiller – som pludseligt gør op med den traditionelle UC tanke – man snakker nu UCC eller UC2 som er IBM s trademark.

Social collaboration er sammen med unified communication = UC2 –  det konkrete IBM collaborations bud på hvorledes vi kan løse problemstillingen om tabte og gemte komptetencer og multi kollaborations værktøjer som ikke altid er enkle for slutbrugeren at forholde sig til.

Studies er klare – hverdagen og de udfordringer der ligger i at udføre dagligdagen – finde frem til ret information – ret person – ret komptence og helt intuitivt kollaborere med et simplet klik – er det som skal løses – og med kæmpe gevinst – analyser siger at vi bruger optil 2 timer om dagen på at genopfinde den dybe tallerken😉 – dette er kernen i hvad en total UC2 løsning skal adressere

Find – reach – Collaborate –  IBM har skabt en out of the box integration mellem social collaboration = IBM Connections og  Unified Communication = IBM Sametime – som tillader at man med et simpelt klik kan find ret information – via en tagged enterprise social søgning på områder og kompetencer og selfølgeligt med relaterede personer – som er enabled med awareness = status – så man kan chatre, tale, møde etc .

Uc2 er vejen

 

 

 

Read more from Andet

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: