Skip to content

4. november 2011

Min uge hos IBM

af pernillehertel
ibm-logo

Hej, mit navn er Lasse, og jeg er 15 år gammel, jeg har været i praktik hos IBM Software Group Denmark i uge 44. Jeg valgte at komme i praktik hos IBM, fordi jeg ville vide noget mere om hvad de gik og lavede og så selv lære lidt om IT.

Denne her uge har været meget inspirerende, fordi jeg er selv vild med IT og computere og de ting har været meget rundt omkring mig i denne uge.
Jeg har f.eks. rodet i en server og lært lidt mere om hvordan den bliver holdt kørende og ikke brænder sammen.

Jeg har fundet ud af at det var IBM der har opfundet computeren, og dem der har opfundet The UPC Barcode som har hjulpet meget.
Noget af det de har opfundet, som jeg syntes er mest vildt, er Computere der kan snakke. Syntes det er lidt blæret at man kan få en computer til at tale, ved bare at skrive hvad den skal sige, eller sige det til den så den kan oversætte det.

Jeg har været til en masse møder, hvor de snakkede rigtig meget og jeg ikke rigtigt kunne følge med i hvad de snakkede om.

Jeg var også sammen med en RDM,(En RDM er en Resource Deployment Manager som giver folk besked på hvad de skal lave, og sørger for at konsulenter får noget arbejde.)og jeg hjalp hende med at opdatere en kalender🙂, og så sad jeg og kiggede på hvordan hun gjorde sit arbejde så jeg fik et indblik i hvad det var hun lavede.

Det har været en god og lærerig uge, som jeg vil savne🙂

Og se her hvad jeg også har lavet :

https://www-304.ibm.com/wikis/home?lang=en#/wiki/Wb1116ba988c7_4186_be00_62d02ed8e85f/page/IBM%20Connections%20-%20YouTube%20videos

/Lasse Agger-Rasmussen

Read more from Andet

Skriv et svar

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

