Skip to content

11. november 2011

Fra Social Media til Social Business

af Lotusdk
socialmix

IBM har banet vej for en ny æra indenfor kommunikation og videndeling. I modsætning til Social Media, som hovedsageligt bliver brugt som et marketingsredskab, giver Social Business virksomheden indsigt i hvordan mennesker interagerer i digitale sammenhænge. Denne indsigt kan bruges til at analysere  business processer og efterfølgende optimere disse processer.

Social Business fokuserer på interaktion mellem mennesker i virksomheder. I IBM er hver enkelt medlem af organisationen blevet en “digital citizen”, med en digital profil som repræsenterer den enkelte person. For at kunne blive en Social Business , er det vigtigt at man indser behovet for at ens ansatte bliver “digital citizens” og giver dem træning i hvordan de skal styre deres digitale omdømme, så at de brander virksomheden på den mest hensigtsmæssige måde. Ydermere bliver de ansatte trænet i hvordan de på bedste vis kan bruge de digitale kommunikationsværktøjer, som IBM udbyder.

Hovedpointen med Social Business, ifølge Ethan McCarty, Senior Manager of Digital and Social Strategy at IBM, er at:

“Good conversation creates good outcomes and that brings value to the organization and to the individual,”

Man bliver ikke en Social Business fra den ene dag til den anden, men det er vigtigt allerede nu at implementere de første skridt mod at blive en Social Business.

Læs mere om IBMs implementering af Social Business her.

//Deniz Cartilli

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: