Skip to content

4. december 2011

Dells Social Business strategi

af Lotusdk
dell_logo

Forbes har netop skrevet en artikel om Dells Social Business strategi, og hvordan Social Business er blevet en del af virksomhedskulturen. Dell bliver nævnt på nettet 25.000 gange pr. dag. Dette har betydet at Dell har set sig nødsaget til at være meget aktive i deres reputation management strategier og sørge for at give den bedst mulige feedback til kunder, med henblik på at skabe mere business.

Som et led i dette, har Dell valgt at træne mere end 3000 ansatte til at være Social Media professionelle og ydermere har mere end 6000 ansatte gennemgået Social Media træning.

Et andet aspekt af Dells Social Business strategi er den interne videndeling. Organisationen bruger et internt chat system(pendant til IBM Sametime) til at kommunikere og organisere events, strukturere en succesfuld og sammenhængende Social Media strategi, samt optimere videndeling i organisationen. Som et led i Dells online presence strategi og videndeling, har virksomheden flere hundrede blogs til at dele viden om Dells produkter og services, både internt og eksternt. Dette har skabt værdi for både kunder, men samtidig internt i Dell, da det nu er blevet nemmere for medarbejdere at få feedback fra kunder eller få adgang til ekspertviden fra andre Dell ansatte rundt omkring i verden.

Læs mere om Dells strategi her: Forbes(2011) Dell Social Business Strategy – The secret sauce

//Oliver Adan

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: