Skip to content

31. januar 2012

Social Business – bliver nu også brugt i regeringen!

af Lotusdk
government

Vores Social Business Evangelist, Sandy Carter, har netop været på besøg hos regeringen i USA.

Men hvordan bruger man Social Business i en regering? jo, man kan bruge Social Business til at skabe bedre relationer mellem indbyggere, skabe social tillid, opbygge netværk mellem de forskellige institutioner i regeringen,  bruges til design af sikkerhed, samt analysere på de data man har.

For det første bliver Social Business, i regeringssammenhæng, brugt til at skabe fælles mål og kultur. The USDA(Unites States Department of Agriculture)bruger hver dag Social Business, til at informere ansatte og medlemmer om hvad der sker rundt omkring i landbrugsverdenen. De bruger altså deres kultur og mål til at skabe en Social Business strategi, og derved skabe kontakt til hinanden.

Det andet eksempel er USAs Department of Veterans Affairs, som bruger crowdsourcing til at finde ud af hvilke emner, medlemmer af veteran affairs er interesserede i at få indblik i. Der er en høj grad af transparens, outreach og stabilitet i denne måde at kommunikere på. Ved at lytte til medlemmerne, altså bruge crowdsourcing, skabte de tillid til deres medlemmer. Dette mundede ud i  flere forskellige succesfulde tiltag og arrangementer for veteraner.

Det tredje eksempel handler om Engagement. Til den amerikanske Superbowl, var der mere end 40 forskellige sikkerhedsstyrker, som kommunikerede socialt og derved sørgede for sikkerheden til Super Bowl. De havde de samme emergency operations og brugte social teknologi til at få det hele til at fungere. Utroligt at bruge sociale teknologier til at skabe samarbejde mellem så mange forskellige enheder.

Obama styrede sit omdømme proaktivt, igennem sin Twitter profil. FEMA, Federal Emergency Management Agency,  skabte en risk management plan og brugte denne til at undgå sociale katastrofer.

Social Business i samfundssammenhæng kan altså:

1. Bruges til at skabe fælles mål og kultur i vores samfund

2. Skabe “sociale venner” gennem social teknologi

3. Engagere mennesker på baggrund af oplevelser

4. Skabe netværk via afdelingens processer

5. Et design for sikkerhed, omdømme og risiko

6. Analysere dine data

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: