Skip to content

6. februar 2012

Social Business kan skabe værdi for din Human Resources afdeling

af Lotusdk
group

Nedenstående video giver et indblik i hvordan Social Business kan være værdifuld for dine Human Resources aktiviteter. Sandy Carter, IBM, belyser 3 Social Business faktorer, som kan bidrage til dine HR aktiviteter

Rekruttering og Talent Management: De fleste Fortune 100 virksomheder bruger eksterne sociale værktøjer, som Facebook og LinkedIn til at rekruttere nye talenter.

Morale og medarbejdertilfredshed: Nogle virksomheder bruger Social Analytics til at forstå ansattes reaktioner og holdninger ved at analysere interne communities. Dette kan derefter bruges i HR ledelsen, til at forstå de holdninger medarbejderne i organisationen har til de forskellige aktiviteter i organisationen.

Social Collaboration og Ressourcedeling: Mange HR afdelinger er ansvarlige for ressourcedeling og arbejde på tværs af grænser og siloer – nu kan man bruge et socialt intranet til at lede efter eksperter og information

Det er derudover blevet påvist, af McKinsey, at HR afdelinger med sociale kapaciteter forøger hastigheden for at finde information med 30% og potentielt har en 10% reducering af omkostninger ved at finde ekspertisen i organisationen.

 

//Oliver Adan Nyrop-Larsen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: