Skip to content

2. april 2012

Social Selling & Social Media i en B2B kontekst – Infographic

af Lotusdk
b2binfographic

B2C markedet for Social Media er kæmpe stort og har givet mange B2C virksomheder et kæmpe boost i deres markedsføring. Dog har det for mange virksomheder været sværere at forstå hvordan Social Media kan bruges i B2B sammenhæng. De B2B virksomheder, som er begyndt at bruge Social Media, har dog fordelagtigt brugt Social Media på flere fronter. En ny undersøgelse fra Business.com har vist at 55% af B2B virksomheder, som bruger Social Media, bruger Social Media til at søge efter og finde information.

Social Media kan dog også bruges til andet end bare informationssøgning. IBM øgede deres salgstal med 400% i et kvartal,  efter at have implementeret Social Selling. I Social Selling bruger man Web 2.0 teknologier til at kontakte eksisterende kunder, finde potentielle kunder og bruge kommunikationsværktøjerne fra Social Media til at holde en regelmæssig kundekontakt.

53% af B2B virksomheder bruger Twitter i deres marketing, hvorimod 90% bruger Facebook, som genererer omkring dobbelt så mange leads om måneden. Dog er det LinkedIn, som har vist sig at være det mest effektive Social Media site til at finde kunder, sælge til kunder og generere leads.

Se på nedenstående B2B infographic for at få mere information om hvordan virksomheder bruger Social Media.

Infographic er fundet her: B2B Infographic

 

//Oliver Adan Nyrop-Larsen

 

 

 

 

 

 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments

%d bloggers like this: