Hop til indhold

3. november 2011

1

Hvad skal mit nye device være

af boholtemann

Jeg skal vel have en ny smartphone/tablet…  julekataloget er kommet ind af døren – allerede!! – og med det en masse gadgets.

Vi lever jo i tiden med “consumerization” – eller på godt dansk – din private device, som  du bringer til arbejdet. Den driver innovation og produktivitet og er mere avanceret,  end den “device” virksomheden giver dig.

Så – i ånden af consumerization – et nyt device… the latest and greatest. Hvad skal det så kunne – ja ALT  – både for mig som privatbruger,  og for at jeg mobilt kan  bruge ALLE løsninger fra IBM, som jeg finder øger min fleksibilitet, min produktivitet etc…

Matcher jeg disse behov – så er der jo ikke nogen tvivl – jeg skal have en ny android eller en ny ios device. Hvad skal den kunne konkret for at jeg kan bruge den på arbejdet?

Sikkerhed – PIM/Email adgang til Lotus – Social tools med adgang til at søge efter informationer, personer, kompetencer etc – Sametime til chat, softphone, mødeklient… alt sammen i kategorien Mobile Unified Communication & Social Collaboration.    HM…IBM leverer alt dette til både Android og ioS – så det er funktionsmæssigt stort set same-same..

Skal det være en tablet eller en smartphone.. jeg kan se at min trend er lidt blandet – der bliver grint voldsomt af mine kollegaer,  når jeg ringer fra min 7inch Samsung tablet .. ja, rolig – jeg har et bluetooth headset, så det er ikke helt så tosset, som billedet måske kunne være for øjet ;-). Samtidig skal jeg også overveje  om det skal være en mindre smartphone (android), eller mere brug af min laptop – i dette scenario bruger jeg ikke min ipad2 – jeg synes egentligt ikke  at den komplementerer nok.

Samtidig kan jeg godt se at en 10inch tablet med en fleksibel holder + keyboard,  måske kunne løse det meste af min hverdag…

Hm – er jeg blevet klogere… egentligt kun på én ting og det er hvad jeg vil have feature mæssigt – det er tæt på at være på plads (overordnet set – alle vil jo altid gerne have mere) på de key platforme der er på markedet – nu er det bare om at vende og dreje for at finde det mix i min hverdag,  som vil pege på den rigtige device.

Nåh ja – og så ved jeg jo at udviklingen er rivende, det betyder nok at så snart jeg beslutter og køber – så er der et behov for noget nyt.

Et rigtigt velfærdsproblem 😉

//Bo Holtemann

1 kommentar Post a comment
  1. nov 8 2011

    Tja, helt up-2-date med den nyeste teknologi, når man nok aldrig.
    Tablet / iPad… jeg vil nok helt sikkert gå efter et brand som jeg ved også vil eksistere imorgen. Og så ville jeg nok skele lidt til hvordan enheden betjenes…såsom ligger det naturligt at betjene den med en hånd eller…

    Men Ja, det er svært at vælge…

    Svar

Skriv en kommentar

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments